13 Sept 2012

"SLASH" DRAWING


slash drawing gunsnroses

Yesterday was a strange day, one of which days perfect just for laying on the sofa, listening to my favourite songs, reading a book or seeing Tarantino's movies (I love Tarantino's movies) with my boyfriend or bestfriends or simply all alone.
But I had to study a lot and this is another story...
However, IF I could lay on the sofa whit my boyfriend or bestfriends or simply all alone and blah blah (..), I'd definitely listen to November rain, because it was raining outside, it looked like a cold november afternoon, it's a so romantic song and...really, is it necessary I tell you other reasons for listening to this wonderful piece? Of course, it's not.
Thinking about it, I can show you this drawing in coloured pencils on canvas that represents...Slash! The thinner younger Slash :D
I made it for a friend and I'm still so proud of it!
It's a large drawing, I think it's maybe 50x70 cm or similar and it took me 3-4 days because drawing with pencils on canvas is not as so easy as it seems: high smudge's risk! The secret (my personal precious secret) is drawing with a glove, precisely a "fingers-free" glove!
Anyway, do you like it?
Now it's studying-time, so good afternoon everybody and see you soon!

//

Ieri era un giorno strano, uno di quei giorni perfetti solo per starsene sul divano, ascoltare le mie canzoni preferite, leggere un libro o guardare i film di Tarantino (io amo i film di Tarantino!) con il mio ragazzo o le migliori amiche o semplicemente da sola.
Ma avevo un sacco da studiare e questa è un'altra storia...
Comunque, SE fossi potuta stare sul divano con il mio ragazzo o le mie migliori amiche o semplicemente da sola e bla bla (...), avrei certamente ascoltato November rain, perché stava piovendo, sembrava un freddo pomeriggio di novembre, è una canzone così romantica e...davvero, è necessario che vi dica altre ragioni per ascoltare questo pezzo meraviglioso? Ovvio che no.
Pensando a ciò, posso mostrarvi questo disegno in matite colorate su tela che rappresenta...Slash! Lo Slash più magro e giovane :D
L'ho fatto per un amico e ne sono ancora così orgogliosa!
Come disegno è grande, è circa 50x70 cm o simile e mi ha preso 3-4 giorni perché disegnare con le matite sulla tela non è così facile come sembra: alto rischio di sbavatura! Il segreto (mio personale prezioso segreto) è disegnare con un guanto, precisamente uno di quelli con le dita tagliate!
In ogni caso, vi piace?
Ora è tempo di studiare, quindi buon pomeriggio a tutti e ci si vede presto!


xx

1 comment: