30 Jan 2013

"IL GATTOPARDO" DRAWING

gattopardo luchinovisconti visconti drawing movie

My biggest, hardest, most long-lasting drawing ever: the dancing moment from the beautiful Luchino Visconti's movie "Il Gattopardo".
I started it in 2011 and finished in April 2012; ok, it could take me fewer time, but this makes the drawing even more special than it already is for me.
I have my personal list of favourites movies, and "Il Gattopardo" is one of them.
Years ago, I promised myself that I'd have represented a scene from each of those films. You've already seen one here and others will be posted soon.
But hey, my list is a keep going list, so my pencils will never stop!
Hope you like it, and since we're on, watch this wonderful movie :)

//

Il mio più grande, difficile, lungo disegno di sempre: il momento del ballo tratto dal bellissimo film di Luchino Visconti "Il Gattopardo".
L'ho iniziato nel 2011 e finito ad aprile 2012; ok, avrei potuto metterci meno tempo, ma questo rende il disegno ancora più speciale di quanto già non sia per me.
Ho una lista dei miei film preferiti e "Il Gattopardo" ne fa parte.
Anni fa, ho promesso a me stessa che avrei rappresentato una scena di ognuno di essi. Ne avete già vista una qui e presto ne verranno pubblicati anche altri.
Ma ehi, la mia lista è sempre in continua evoluzione, quindi le mie matite non si fermeranno mai!
Spero vi piaccia e, già che ci siamo, guardatevi questo meraviglioso film :)

xx

1 comment: